We Handle All Your Real Estate Legal Needs

The EID Law Firm represents its clients in diverse real estate matters.

We take a personal approach to each of our client’s real estate transactions, and work closely with each client from beginning to end, in order to insure that each client’s financial and legal interests are properly protected.

For most people, the sale or purchase of a home, whether a house, condominium or co-operative apartment is the largest financial transaction of a lifetime.

Me. Ralph M. EID is an experienced real estate attorney, handling the sale of condominiums, co-operative apartments and single and multi-family houses. As a Lebanese lawyer, Me. Ralph M. EID is well versed in all aspects of real estate transactions, and is confident that you will appreciate his attention to detail and thoroughness, as well as his ability to assist you during all steps of this important transaction.

Real Estate Transactions

You can feel confident selecting the EID Law Firm as your Lebanese real estate lawyer for any of the following real estate matters:

  • Purchase and/or Sale of Residential Real Estate (Including Houses, Vacant Land, Condominiums and Co-ops)
  • Purchase and/or Sale of Commercial Real Estate
  • Leases and License Agreements for Residential and Commercial Real Estate
  • Mortgage Loan and Co-op Loan Refinancing
  • Real Estate Litigation
  • Transactions involving single and multi-family houses, condominiums, and co-ops
  • Sale of commercial real estate
  • Store leases, offices leases, and sub-leases of commercial real estate

 

Real estate vision

Between immigration and a future real estate vision

 

The Lebanese immigration started in 1854 and the diaspora is estimated between 12 to more than 18 million people, more than the population of Lebanon itself, which is 4 million.

 

Consequently, Lebanese expatriates own a large percentage of Lebanese real estates. Currently many properties do not have property owners.  This is due to various reasons; either death or immigrants have not returned to Lebanon to claim their ownerships, nor do they know about it.

 

We at EID Law firm are keen of property rights and that the right belongs to its owner. Given the significant number of the Lebanese community in the world of expatriation, and since real estate market in Lebanon represents a significant investment volume, and is crucial for Lebanon’s economic situation, we decided at EID Law Firm to establish a unit called “Real Estate Vision”, handled by skilled Lebanese real-estate lawyers 

 

The goal of the “Real Estate Vision” is to reach out the Lebanese diaspora around the world and support them or their heirs in reaching their real estate rights.

 

Our services entail searching for real estate – properties that is in the name of their inheritors and their ancestor, providing concerned people with legal support to take back the properties that they inherited from their ancestors and register it in their names.

 

If you have Lebanese ancestors, don’t hesitate to contact us.

 

You might be inheriting a piece of land, in Lebanon, the jewel of the Mediterranean basin. 

 

It is only a click away and ownership might be yours, all you have to do is provide us with you ancestor full name and we will do the rest at guaranteed low cost.

Please visit our online service page to fill the form click here

 

القانون العقاري

ان مكتبنا يتعامل مع جميع احتياجاتك العقارية القانونية

فمكتب عيد للمحاماة يمثل عملائه في جميع المسائل العقارية المتنوعة.

فاننا نتبع نهجًا شخصيًا لكل معاملات عملائنا العقارية ، كما نعمل عن كثب مع كل عميل من البداية حتى النهاية، وفي جميع المراحل القانونية التي يمر بها، وذلك من أجل ضمان حماية المصالح المالية والقانونية لكل عميل بشكل صحيح.

بالنسبة لمعظم الناس ، يعتبر بيع أو شراء منزل ، سواء كان منزلًا أو بناء سكني أو شقة ، أكبر صفقة مالية في العمر.

فالمحامي رالف م. عيد، مؤسس مكتب عيد للمحاماة،  هو محامٍ عقاري متمرس، بصفته محاميا لبنانية فهو على دراية جيدة بجميع جوانب المعاملات العقارية، وهو على ثقة من أنك ستقدر اهتمامه بالتفاصيل وقدرته على الاحاطة بجميع الجوانب القانونية المتعلقة بموضوعك العقاري، فضلاً عن قدرته على مساعدتك خلال جميع خطوات هذه الصفقة الهامة لانجازها بنجاح.

المعاملات العقارية

يمكنك أن تشعر بالثقة في اختيارك، مكتب عيد للمحاماة، فالمحامون العقاريون في مكتبنا يستطيعون بخبرتهم العقارية العالية الجودة معالج الامور العقارية التالية :

  • شراء و / أو بيع العقارات السكنية (بما في ذلك المنازل والأراضي والوحدات السكنية ... )
  • شراء و / أو بيع العقارات التجارية
  • تنظيم عقود الإيجار واتفاقيات الترخيص للعقارات السكنية والتجارية
  • معالجة وتنظيم قرض الرهن العقاري وإعادة تمويل القرض
  • التقاضي العقاري
  • تنظيم المعاملات التي تنطوي على منازل فردية ومتعددة ، ووحدات سكنية ، وتعاونيات
  • تنظيم عقود بيع العقارات التجارية
  • تنظيم عقود إيجارات المخازن ، وعقود إيجار المكاتب ، والإيجارات الفرعية للعقارات التجارية

 

الرؤية العقارية لمكتب عيد للمحاماة

بين الهجرة والرؤية المستقبلية للعقارات – ابحث عن عقارات اجدادك في لبنان

في العام 1854 بدأت الهجرة اللبنانية، وخاصة الى الولايات المتحدة والمكسيك والارجنتين والبرازيل والى مختلف اصقاع العالم، بحيث يقدر اليوم الشتات اللبناني في العالم بعدد يتراوح بين 12 مليون إلى أكثر من 18 مليون نسمة من اصول لبنانية، أي أكثر من عدد سكان لبنان نفسه الذي يبلغ 4 ملايين نسمة.

يمتلك المغتربون اللبنانيون نسبة كبيرة من العقارات في الاراضي اللبنانية، وبسبب هذه الهجرة، يوجد حاليا العديد من العقارات الغير مطالب بها من قبل احد ويملكها مهاجرون لبنانييون، وهذا يعود الى أسباب مختلفة، كالمهاجرين الذين تركوا لبنان وماتو في بلاد الاغتراب ولم يعودوا يوما للمطالبة بعقاراتهم التي يملكونها او التي ورثوها عن اقاربهم دون ان يعلموا ، واصبحت تلك العقارات مهملة وبحالة الشيوع، والورثة يعيشون في بلاد الاغتراب ولا دراية لهم بتلك العقارات،

فنحن في مكتب عيد للمحاماة، حريصون على حقوق الملكية الفردية وحريصون على اعادة الحقوق العقارية الى اصاحبها.

فنظرًا للعدد الكبير من اللبنانين في عالم الاغتراب، وبما أن سوق العقارات في لبنان يمثل حجمًا استثماريًا كبيرًا ، وهو أمر حاسم للوضع الاقتصادي في لبنان، ونظرا لوجود عقارات كثيرة غير مطالب بها تعود لمغتربين لبنانين، فقد قررنا في مكتب عيد للمحاماة  إنشاء وحدة قانونية اطلقنا عليه تسمية  " الرؤية العقارية " ، وحدة قانونية يديرها محامون لبنانيون مختصون في مجال القانون العقاري.

الهدف من هذه الوحدة " الرؤية العقارية "، هو الوصول إلى المغتربين اللبنانين - الشتات اللبناني - حول العالم، ودعمهم و/أو دعم ورثتهم، في الوصول إلى حقوقهم العقارية.

تشمل خدماتنا البحث بالاسم عن مالكي تلك العقارات – العقارات التي هي باسم المورث المهاجر -  وتقديم الدعم القانوني للأشخاص المعنيين لاستعادة تلك العقارات الموروثة عن آبائهم واجداهم وتسجيلها بأسمائهم.

إذا كان لديك أسلاف واجداد لبنانيون مهاجرون، فلا تتردد في الاتصال بنا، فمن حيث لا تدري، قد ترث قطعة أرض عن جدك في لبنان، لبنان جوهرة حوض البحر الأبيض المتوسط.

ما عليك سوى نقرة واحدة، وقد تكون مالكا لعقار، كل ما عليك فعله هو تزويدنا باسم سلفك او جدك او ابك الكامل، وسنقوم بالبحث عن اسمه لنرى اذا كان يملك عقارا في لبنان وذلك بكلفة منخفضة ومضمونة.

كما نقوم بتدقيم عدة خدمات قانونية عبر صفحتنا منها :

  • خدمة الافادة العقارية
  • خدمة افادة الكيل العقاري
  • خدمة الخريطة العقارية
  • خدمة التخمين العقاري
  • افادة عن اصحاب ومالكي الاسهم في الشركات التجارية
  • خدمة الاستشارات الشفيهة
  • خدمة الاستشارات الخطية
  • خدمة تقديم المصادر الخارجية القانونية باللغة العربية.

 

CLICK HERE TO CONTACT US FOR A FREE CONSULTATION